me not you!

Thursday, January 24, 2013

#forever mylove

assalamualaikum kawan^^
lamenyer takberceriter...
allahumma solli ala saiyidina Muhammad,,waala alihi wasohbihi wasallim...
------------------------------------------
semalamkan burfday org yg sangat penting dalam hidup kite..kite sgt sayangkn dye..
tanpe dye,,hidup kite tak bermakne,, dye slalu ajar kat bende2 yg sgt baik...
bukan dye ajar kite sorg je,,tp semua org pon dye ajo..bagi kite dye insan yg paling mulia
dalam hidup kite dan semua manusia kat dunie ni... semua org suker dgr dye ckp,,ikut ape dye buat...
tp kiter sedih sebab dye da tinggalkan kite tapi semua ape yg dye da ajar kat kiter n org len akan sntiase kite ingat..kiter tahu yg semua org rindukan dya...dye langsung tak pernah lakukan slah ape n sgt taat akan agama..
kalo org marah kat dia..dia xmarah balik,, tapi dye senyum je..baik kan hati dia?
dia sememangnya insan yg paling perfect di dunia... n semua org akuinya...
kiter harap walaupun dye da tak de..kite dpt buat ape yg slalu dipesan pade kite semua..
kiter akan sntiase ingat kat die..
satu hari nanti ,kiter harap dpt masuk syurge dgn dye dan berada selalu bersamanya...

nk tahu tak siape insan yg paling istimewa ni???
nama yg sgt indah...
MUHAMMAD B. ABDULLAH..
iaitu kekasih Allah....dan merupakan manusia teragung di  dunia..
semua syg kat die...
teringat pulak lagu laukana bainana...
andai RASULULLAH masih ada,semerbaklah haruman baginda.
setiap jiwa ingin bersamanya..oh MUHAMMAD terus bercahaya.. 
Ya Rasulullah kau tinggalkan kami warisan yang abadi...
dan bersaksilah sesungguhnya kami merinduiMu...
I do miss you so much ya Rasulullah...
WE"ll always follow ur sunnah forever in my life...InsyaAllah.... 
salam maulidurrasul kawan2..^^
ingat ea.. jgn tyme maulidurrasul je kite nk wat sunnah tapi hari2 lain pon kite kene amalkan.
pesanan untok diri sendiri juge!~


assalamualaikum...
semarakkan cinta kasih Rasulullah saw....


true friends:::


assalam.. ayini nak kongsi cket pasal 12 sifat sahabat sejati..
alqamah berpesan kepada puteranya mengenai sifat sahabat. Katanya “Wahai anakku, sekiranya engkau berasa perlu untuk bersahabat dengan seseorang, pilihlah orang yang mempunyai sifat berikut…


v Jika engkau berbakti kepadanya, dia akan melindungimu..
v Jika engkau rapatkan persahabatan dengannya, dia akan membalas baik persahabatanmu.
v Jika engkau perlukan pertolongan daripadanya, dia akan membantumu.
v Jika engkau menghulurkan kebaikan kepadanya, dia akan menerima dengan baik.
v Jika dia menerima bantuan daripadamu, dia akan menghargai atau menyebut kebaikanmu itu.
v Jika dia melihat sesuatu yang tidak baik daripadamu, dia akan menutupnya.
v Jika engkau meminta bantuannya, dia akan berusaha membantumu.
v Jika engkau berdiam diri(kerana malu untuk meminta), dia akan bertanyakan kesusahanmu.
v Jika engkau berkata kepadanya, dia akan membenarkanmu.
v Jika engkau merancang sesuatu, nescaya dia akan membantumu.
v Jika kamu berselisih faham, dia lebih senang mengalah untuk menjaga kepentingan persahabatan

so kawan2,, carilah sahabat yg sebaik2 sahabat rasulullah...
InsyaAllah akan membawa sama2 kite ke syurga..
ok sahabat2 saye!!
ukhwah fillah ye....

assalam:)

Thursday, January 10, 2013

cinta high class??

dengan nama ALLAH....
ASSALAMUALAIKUM,,
 dear readers....
ayini saye bace novel...ouh kemain susaa lagi sye nk mmbace..
ape mood tah..tetibe nk capai satu novel...cam best je dye nyer tajok...
cinta high class n cintaku kerana agamamu....
sape wt cite tuu....??? fatimah syarha n dr. farhan hadila....
the sweet couple ever....yg pena aq jumpe......novel tu ade dwe cite...
satu dr. farhan buat..yg cntaku krn agamamu...
saye baru bace satu cite je..yg dr farhan wat.. 
dy mcm pespektif cinta islami dr sudut kaum adamlaa...
cinte tu bkn dgn manusia je...tp yg lebih bermakna cinte dgn ilmu....
Muslih ni seorg siswa kos medic kt unimas....
dye ni mmg tak men cintan cinton ni..tapi focus on study je..
dy lagi cinte ilmu....baguskan??kalo kite bace buku ilmiah sikt da bosan...
sampai dy dkt nk grade..ustaz dye tye psl jodoh.. nk jodohkn dye dgn owg semenanjung...
dye cm tak tau..tau.. so dye kate ,,ISTIKHARAH N MUSYAWWARAH tu pnting..
tak rugi pun istikharah, cume dwe rakaat je... lbih2 lagi dpt top up pahala kan??
so,, dye rase tenang je pagi tu..tak smestinyer dapat ptnjuk dari mimpi je....
salah satu tnde2 kita akn rasa tng je spnjg hari kita...
and dye tau yg tu petnjuk dari ILAHI so dye kate ngan ustaz dye...INSYAALLAH..
muslih tak pena knl dgn wanita tu..tp ustaz yg calonkan..mybe dia muslimah solehah..
dyeowg bkenalan melalui biodata je....tak pena jmpe...n memula khitbah(tunang)...
n abes grade dyeowg kawin.....
hua...sweet sgtlaa dyeorg....btol2 ikut ape yg syariat nk...
kalo sape yg bcinte sblm kawin ni...dy awal2 akan rase cinte syg mcm2 dari psgn kapel dye..
so da tak surprise la tyme da kawin nt...rase cm hari2 byase je....tk de special..
sbb sblom kawin pasgn tu da rase kasih syg drpd pasangan lg satu....so...
bercintalah masa kahwin kerana ALLAH....n insyaALLAH..akan diberkati...

YA ALLAH,, indahnye cite bertunjangkan syariatNya.....
haha...jd dr cintalah hari ni..k lah....saje nk cite ni.. best! belile novel ni k... promote..
*ting*ting*


ni cover depan..


ni cover blakang ye!!



jazakallah khairan kathiran..
wassalam...



Wednesday, January 2, 2013

::hamba yg selalu leka::

dengan nama ALLAH sang pencipta langit dan bumi....
assalamualalaikum wbt...
salam buat kekasih Illahi  NABI MUHAMMAD SAW, sahabat2 serta ahli keluarga baginda...

Manusia.Mereka mmg tidak lepas dari fitrah lalai dan alpa...
termasuk diri yang hina dan dhaif di hadapan SANG PENCIPTA YG MAHA AGUNG...
diri ini mmg sering hanyut dengan penipuan dan keindahan di dunia yg sementara ini..
syaitan mmg akan sentiasa brusaha dan tidak akan pernah berhenti menghasut dan menggoda
anak2 adam..apatah lagi manusia akhir zaman yg sentiasa termakan pujuk rayu syaitan 
serta alasan2 yg diberikan....
terkadang diri ini juga tidak terlepas drpd perkara trsebut...
tetapi syg dan kasih ALLAH kepada kita membuatkn hati tersentak dan terdetik sesuatu..
disebalik kealpaan yg kita asyikkan selami ini...
ada sekelumit ruang di hati kita untuk mengingati RABBUL IZZATI..
aku sangat berharap yg kasih syg ALLAH pada diri ini tidak akan terputus walau sedikit pun..
mendengar kalimah2 agung,,aku termenung seketika,,hati ini menjadi sayu
mengenangkan kelalaian dan kealpaan yg selama ini dilakukan..astaghfirullah..
----------------------
alhamdulillah,segala puji bagiNYA kerana aq ditmptkan dlm bi'ah solehah..
ade yg sentiasa mnegur andai membuat khilaf, dan menegur kpd yg salah...
kasihankan, saudara2 kita yg diluar sana yg tidak dpt didikan yg same sprti kite..
btul,,tugas kita mmg sgt besar kpd mereka... ttpi  diri ini masih terlalu lemah 
 iman ini tidak cukup tebal lagi. untuk memimpin mereka ke arah yg SATU..
Ya ALLAH,, kuatkan iman dan hati kami untuk menyambung perjuangan kekasihMU yg masih belum selesai..diri kami tidak setabah kekasihMU,wali2MU ..YA ALLAH..bantulah kami dengan rahmat dan belasMU
-------------------
tbkn hanya dgn berjuang di medan perang shj yg dikira berjihad,,
kalau kita membtulkn mereka yg salah juga,,sudah dikira oleh ALLAH,,
setiap drpd manusia d muka bumi ini..menjadi khalifah dan merupkan seorang da'ie
 yg mmpunyai tugas memimpin saudara2 kita ke syurga..
mmg itulah nikmat hakiki yg paling diidamkan oleh semua insan...
--------------
ayuh,,sahabat2 sekalian..kita menyahut seruan ILLAHI..
berganding bahu dan berusaha bsame2 menegakkan agama suci ini  
insyaALLAH...biiznillah..
Wallahu a'lam...


KuYGmenagihCintaILLAHI...

Tuesday, January 1, 2013

2013?!

haliuuu,,assalamualaikum..
yeah today's already 2013!!!
fuhh...ayini,,adik2 junior saye di sharodz sudaa pulg ke hostel..
tapi sayer tidak..sbb saye da abes sekolah.....
haaa,,how's enjoy dis moment...
korg troskan laa perjalanan perjuangan yg belom abes as bdk skola menengah...
saya stakat ni da abes...tp still pnjg lagi pejalanan hidup di muka bumi Allah yang sementara nii...
banyak lg bende yg belom selesai...n byk lg cbran yg mennti kt luar sane..
sebagai hamba ALLAH kt muke bumi ni,,kite kene byk bersabar atas segala dugaan n cabaran yg ada kt muke bumi.....dalam ALQURAN pun ade kate.. 
" adakah anda mengaku sudah beriman sedangkan anda tidak diuji lagi oleh Allah??"
haaa..nt mmg akan dtg pelbagai bentuk ujian laa untuk menguji iman seseorang hambanya..
kt situlah ALLAH nk duga iman kita setebal mne...kan...??
--------------------------------
hari ini saye da mule pgg stereng kete!!!
means da amali laa...haha..
pk seng ke nk bwk kete ha???
mule2 ni pyah tau..tp rasenye bile da byase ok kot...
jgn risau,, practise make perfect^^
part yang clutch tu yg cm susa nk control..
ta bpe byk kali mati enjin...sabo jela..
saye bdk baru belajo,, kalo salah pkcik tlg le tnjokkan!
huuu.... kt sane sowg bdk sharodz pon aq ta jmpe..
so, aq kwn jelee dgn sape2 kt ctu...
n saye jumpe FARAH!!
adak sekolah pengkalan.. friendly btol..
aq rase da mcm spulo tahon knl..cewahh..
pdhl baru bpe jam..haha...aq pon sempoi je dgn dye..
rupenyer ade je owg infom ade bdk skola aq...
rmi gak,, aq je yg tak tau....hihi><
-------------------
so,,pe nk wt msok taon baru??
azam?? xyah citela.. same je...
tp even same ttp kene upgrade..
aq dok uma skang ni,,,jd bibik jela... 
ajo adek aq ngaji..hehe..
tp agak M jgkle..haha..
tape,, nk tlg umi skang ni..
nk hepi kn ati umi...
buat umi bangga dengan anak dye yg sowg ni!
InsyaALLAH,, I will get 11As in SPM pde bln ,ac nnt..
ameenn...kwn2 yg len pon same gak...
dpt nek kn nme skola kn kwn2^^
-----------------------
baiklah, sampai disina sahaje...
assalamualaikum wbt